Sunday, February 20, 2011

saya.ada.blog.baru

yeay~~ lepas sekian lama nye retired dari berblogging ni.atlast aku decide untuk wat balik.nape x gune yang lama?ohoooo...panjang cite nya.dipendekkan cite.blog aku kene hacked!o yeah~~ toOoOoo 'femes' 2 be hacked!damn..huhuhu.nak wat camne.kene start all over again.tapi kali ni memang aku nekad akan menambahkan lagi merabanan dan kemerapuan aku kat dalam blog ni!HEHE. 


di sebab kan aku baru cam buta IT so aku macam tak bape heran sangat blogspot ke, tumblr ke, twitter ke..tapi FB wajib!huhuhuu..nanti macam nampak katak bawah tempurung sangat kot kalau sume mende alah tue takde. nak taw camne tetibe aku terbukak ati ( gaya cam nak cari jodoh je ) nak wat blog balik??


aku ade terbaca 1 info yang cam super besh and juling mata bace. since aku baru kat dalam blogging world ni so blogger2 yang femes memang sumpah aku xtaw. sori sgt.tapi aku suke bace aka stalk blog orang.huhuhu..jangan puji  mase aku tengah godek2 lappy ni ade terbukak 1 blog: http://sharinginfoz.blogspot.com pasal redmummy yang dapat RM 10,000 sebulan! WHATTT DAAA??  memang bercahaya lah mata mak tengok $$ ni.hahaha.bukan apa..ehem2..niat and target sebenar nak cari duit banyak and kumpul duit nak kawen.malu lak nak ngaku  so, pe lagi..dan2 trus sign up blospot and terus membebel kat sini...hahahaha...so, to anyone please support and teach me on how to use menatang ni and how to be a good blogger :))


tapi aku ade amik tips dari redmummy yang jumlah visitor dia 5M peeps hokay!!perhhh~~
ni antara tips2 yang aku kene wat untuk make sure untuk jadik femes blogger cam dia.

  1. Internet dan laptop adalah kemestian kerana ianya mudah dibawa ke mana-mana - 2 no probies and biggies sebab memang konfem2 aku bawak lappy aku ke mana- mana. tak kire waktu makan ke, keja ke, lepak ke, tapi mandi x la.pe koje aku nak mandi bwak lappy! CHECKED!
  2. Baca blog popular dan lepas tu tinggal komen pada lima blog famous tu - erm..yang ni cam failed cikit la.ne aku taw blogger2 femes kat Malaysia ni.berjuta2 lemon kot. blogger yang aku taw pon opkos hanis zalikha, cik epal, farah liyana, ben ashaari, irene marcello, yuyu zulaikha, sape lagi...erm...2 je la kot. ha!!maria elena!my feveret :)) tapi segan giler kot nak tegur dorang ni.unless yuyu la. she's my BFF's gf.hahaha.. KIV!!
  3. Setiap blog yang kita komen, cari pulak blog lain dan tinggalkan 3 komen sampailah blog anda diketahui ramai - jenuh giler keje ni.renyah orang utara kata. tapi memang konpem akan cpt dikenali la kalo kite rajin tegur orang.hurm...ok la kot.aku rase aku boleh kot.muke pakai topeng ultraman bagi orang x cam pastu tinggal komen ala2 chumel kat dorang.konpem hokay.CHECKED!
  4. Template kena ceria dan bukannya rely on ready made punya - oho!!ceria noh??erm...aku memang suke bab2 ni.dulu ketua keceriaan dalam kelas kot.konpem no hal!tampal sane sikit, sini sikit.letak kaler warna warni ckit.konpem orang xnak bukak dah blog aku sbb cam keling. CHECKED!
  5. Buat catatan dalam blog sebanyak 10 setiap hari, so ianya selang 3 atau 4 jam- ni memang mission impossible..na mungkin..na mungkin...pe kejadahnye aku nak mensarut sebanyak 10 kali.tiap- tiap ari lak 2.hurmmmm...KIV!!!
  6. Daftar dengan nuffnang bagi memastikan ada iklan dalam blog anda- yay!!ni la bende pertama yang aku wat even takde blog pon! kacing..kacing $$$!!! hahaha...CHECKED!
  7. Rajin dan tak putus asa- erkkk???ermmmmmm....aaaaaa....no komen. aku dah la jenis malas nak pikir.ni kan lak nk tulis.aiyo...scary je bile tengok ayat 2..RAJIN DAN TAK PUTUS ASA..zZZZzzzZzZz~ insyaallah.sebab kan niat aku tahun ni nak kumpul duit so aku kene rajin membebel sorang-sorang dalam ni.yay~~!! KIV!!
haihh~ camne ni.bukan sume tips ni aku leh wat.camne nak kumpul duit ni.tue la orang kate.bukan senang nak jadik senang.bukan susah nak jadik susah.memang senang la nak jadik susah.duit RM 10000 pon aku len abiskan dalam 1 ari..boros glerk kot.huhuhu.tak pon aku kene wat tabung kebajikan khas ni.letak depan umah.yezza!

No comments: