Friday, April 15, 2011

kerna Allah masih sayangkan aku II

cont...


sepanjang aku tak sedarkan diri..mak aku la yang jadik heroin dalam cite ni.mane taknye..mak aku la yang kejar kete yang langgar kitorang tue and mintak toong kat sume orang yang lalu kat situ.kebetulan mase tue ade sorang akak yang dari singapore nampak kejadian tue and dia sanggup patah balik semata-mata nak tolong kitorang. tapi nasib baik jugak la cina yang langgar kitorang tue kerjasama and kol ambulans and polis trafik untuk mintak tolong. kira tue la first time aku dapat merasa naik ambulans. * terharu giler. sepanjang di hospital tue memang aku tak sedar kan diri langsung and mak aku cakap.doktor kate aku koma sekejap sebab ade gegaran otak sikit. ( jangan salahkan aku kalo lepas ni perangai aku gonjeng aka sengal lebih.sekian) 


tapi alhamdulilah bila malam tue aku dah sedar diri ( tak bermakna aku lupa diri dulu) and sume wayar-wayar kejadah yang selirat kat badan aku dah di cabutkan. nasib baik jugak lah aku masih kenal family aku..kawan-kawan aku, parent and adek beradek dorang. and paling penting nasib baik aku masih ingat nama and no ic aku. kalo tak memang aku jadik pendatang haram la mase tue. hukhuk. kira mase aku kat spital tue ramai la yang datang.rase cam artis lak tapi paling dramatik abang aku la.balik- balik dari kl je trus meraung cam aku dah nak nazak je =.=" *over u*


tak lupe jugak kawan-kawan, sedara mara, rakan kerja yang tak jemu2 dok ngadap muka aku  mase ziarah aku kat umah. memang minggu ni akulah tokey buah-buahan yang paling kaya!muahahaha..

aku just cedera kat pale, muke cikit, bahagian dada and lebam kat tangan and kaki je. hero dalam cite ni aka mak aku plak retak kat bahagian kaki, lebam kat dua-dua lutut, dada and pale. maybe aku cedera kat pale tue yang masih gelong cikit. overall alhamdulilah masih selamat.iktibar yang aku dapat pas eksiden ni:


1. walau sesibuk dan selambat mane pon kita..solat mesti di utamakan sbb hanya dengan solat shj Allah masih melindungi kita dari sebarang kecelakaan yang lebih teruk.


2. walau sesakit mana pon ibu kita tapi demi menjamin kesihatan kita dia sanggup megetepikan kesakitan yang dia tanggung.


3. hargai lah orang di sekeliling kita sementara dia masih ada terutama ahli keluarga kita. 


4. mungkin kita selalu terase keseorangan di dunia.tapi hakikatnya masih ramai yang sayang kan kamu tak kira di mana mereka berada semasa kita kesusahan.


5. setiap yang berlaku ada hikmah nya. hanya Dia yang tentukan, walaupon sejauh dan sestrategik mana pun kita merancang. 


ps: terima kasih banyak2 pada syda fazli dan keluarga sbb byk menolong, annesya dan auntie sebab banyak jadik doktor sementara kat spital :), abang2 aku yang tolong mase aku terlantar and xle wat pape, hilmi samad and kazen yang balik jauh semata2 nak melawat aku, sume kawan-kawan keje yang dtg melawat, sedara mara yang datang dari jauh, and sesape yang dtg melawat and menelefon and mengFB-ing and mesej and end.sekian. :)

No comments: