Monday, April 18, 2011

kitaran percintaan

salam~

masa aku tengah belogjogging, aku pasan macam ada satu common kat entri dorang ni. ramai yang cite pasal cintan cintun je. ada yang tengah happy gila dengan gilpren/boipren..ada yang tengah sedih..ada yang tengah meroyan..and ada pulak buat entry pasal hidup single mingle, tips macam mana nak lupa kan ex yang perangai macam haram J.muahahah..macam-macam la.aku pon sebenarnye ade jugak wat entri rupe tu dulu.macam malu lak bila baca balik ape yang aku tulis  * malu dengan diri sendiri* tapi sebenarnya ada bagusnya entri-entri korang tu.atleast bagi semangat untuk orang yang jiwa kacau macam aku.dulu la.sekarang tak lagi.trima kasih tummy trim~ *tetibe*

tapi kan..kan..ade ke orang kawan dari dulu sampai sekarang and tak ada frust menonggeng langsung??dasat kalo rupe tu..tapi sapa yang  pernah putus mesti korang rewind balik macam mana lah mende ni boleh jadi and betapa menyesal korang kenal dia kan?kan?kan?alaaaa~ngaku je la...

orang-orang tua selalu cakap.."awak tu baru kenal dengan orang tu dah sibuk nak bercinta.biar kawan dulu." kita sedar tak sebenarnya sebelum ni kita tak kenal pun gf/bf kita masa zaman jahiliah dulu.yang kita kenal mase tu just mak bapak kita, nyonya jual soya kat belakang umah, anak pak man tompel yang selalu curik selipar surau, kawan-kawan hingusan yang selalu sama-sama main teng-teng. 

masa zaman bercintan tu memang semua nya indah la..dah tak pikir orang lain.konon dia lah laki sehidup semati. sanggup korban macam-macam. tepek gambar bf besar-besar kat fb konon I'M TAKEN.TQ (aku la tu).papa,mama forever lah( jenab la tu) kadang sampai nasihat mak bapak pun tak nak dengar dah.sanggup gaduh pasal konon nak tunjuk pengorbanan yang ala-ala dasat tahap megatron untuk bf. tapi bila dah lama kawan.dah start jemu.ada je yang tak kene.tu tak kene.ni tak kene. last-last gaduh...bila gaduh cita lah kat suma orang.tak kira lah.makcik belakang umah ke, kat kucing the cat ke, kat sepupu sepapat ke.dah dorang yang tak kenal bf/gf korang pun dah terjoin wat mogok membenci bf/gf korang yang dah jadik ex tu.


ha..ni la namanya kitaran percintaan~.mula-mula:

  • kita kenal bf/gf kita sebagai orang asing ( bukan makhluk asing) yang korang tak penah kenal asal usul and tak penah terpikir pun nak terjumpa dengan dia.
  • pastu korang start berkawan dengan dorang.konon-konon nak kenal hati budi and masa awal-awal sume pretend *saya lah budak paling baik dan comel didunia*
  • bila selalu jumpa..baru lah berputik nya sayang.ecece.. masing-masing berebut nak declare as bf/gf sampai bertumbuk-tumbuk *ok,tipu*
  • bila dah lama-lama...dah start cat fighting  *ok salah.bird fighting* kau tuduh aku, aku tuduh kau, kau tuduh kau dan sewaktu dengan nya. tu la start jadik musuh.
  • bila dah gaduh mesti la dah tak nak tengok langsung muka korang.kalau boleh, dengar korang bernafas dah pun rasa nak maki terus. terus jadik orang asing balik.
  • and mende ni continue sampai lah korang dah jumpa the only one~
so, harap-harap mende ni takde lah berlarutan sampai bebila pun.kalau boleh perkataan "enemy" tu tak nak wujud langsung dalam kamus hidup kita. sebab tu masa tengah elok berkawan...apa yang kurang or yang terlebih, elok lah ditegur..atleast boleh lah di ubah.kalau sorang jadi api sorang lagi mesti lah jadi bomba..aku pon bukan bagus sangat tapi aku cuba jadi yang lagi baik sikit-sikit sebab tu lah nama nya kehidupan yang mematang sume orang.cheeeeewwwaaahhh~

ok.bai

2 comments:

Khuzrin Kamarudin said...

pergh... terkena batang hidung la kitaran ni...

Bercakapdengankaki (BDK) said...

sma kita!hahaha