Thursday, March 3, 2011

mimpi boleh jadi kenyataan ke??

salam..


pagi tadik mase aku tengah siap-siap mak aku masuk bilik aku.cakap something pasal mimpi dia. 
( takleh bagitau.secreto di amor) bese nye mak aku ni kalau mimpi mende akan jadik betul. dah macam ahli nujum dah. -____-  tapi standard la..kalo nama pon mimpi sure mainan syaitan nye. tapi kan mase aritue...( takde la aritue sangat.lama jugak la) aku ade dengar ceramah ustaz kazim pasal Mimpi Laila. bukan dia nyanyi lagu Yassin tue tapi dia cite la tafsiran mimpi-mimpi ni.


dia cakap kalau mimpi yang mungkin jadi kenyataan:
1. mimpi sesuatu dan terjaga- ha... yang ni besenye kalau korang mimpi besh ke tak besh ke...tetibe rase cam mende tue real giler sampai wat korang terjaga!contoh; si Tipah mimpi ahmad maksud minang. siap bawak rombongan n di sambut ngn meriah bagai...punyer la eksited sampai Tipah terbangun ngan senyuman ke telinga and terus tengok kat jari.konon-konon memang betul.tapi rupe-rupe nye mimpi je..hampeh =.=' 
tapi kalau mimpi cam kene kejar hantu tue sampai lari xcukup tanah and tetibe terjaga sebab cuak punyer pasal..tue kemungkinan ade alamat yang tak baik.bukan alamat umah ye kawan-kawan. so, better bagun dan wat solat sunat.


2. mimpi dia cerah umpama ade spotlight!! - ha, yang ni kalau korang mimpi sumthing tue and rase cam nampak jelas giler and sampai teringat bila bangun and siap boleh cite lagi kat orang konon korang cite mende tue cam ye yek je real.tapi sebenarnye mimpi..tue pon kemungkinan mimpi tue boleh jadik kenyataan. so, before nak tido tue sila la pasang 4,5 lampu ye..konpem terang gilerk!


3. mimpi dalam tengah- tengah subuh- kalau yang ni cam susah cikit kot nak taw.ye la..mase mimpi mane ade jam nak tengok kan?kn? tapi besenye korang boleh budget sendiri kot.korang mimpi agak- agak dlam kol bape.besenye kalau mimpi yang mungkin bagi petanda yang betul tue antara pukul 1-3 pagi..tapi kalau korang mimpi mase tue memang sah-sah matahari dah tertonjol kat luar tue memang konpem-konpem la bukan.tak de makna nye betul.mainan setan je tue..


sebenarnya ade banyak lagi tapi ni je la yang aku teringat..kalau aku ingat aku tulis lagi noh.ahahha..


No comments: